XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Exenplaritate-irizpideaFernández Pérez-ek
Broudy, Smith eta Burnett-ek, alde honetatik, zera aipatzen dute, ezagutza-eremu desberdinen barruan alkantzu logiko handiko zenbait ideiak izaten duen garrantzi estrategiko handia edukien antolaketa-ardatz bezala erabiltzeko kontua.
Era honetan oinarrizko kontzeptuek (aurrera egiteko eta ezagutza berriak baitaratzeko modua ematen dutenek) gailentasun handia hartzen dute:
- beren zentzu instrumentalagatik: subjektuak bere garapen kognitiborako erabili ahal izango ditu;
- beren zentzu logikoagatik: arlo horretako nozio desberdinak haien inguruan egituratzeko.
Esanahi epistemologikoaHautapenaren funtsezko baldintzetako bat zientzia edo diziplina bakoitzaren egitura propioa errespetatzea izaten da.
Kontua da horietan aurkitu behar direla (horretarako daude eskuliburuak, adituak, etab.) Bruner-ek
Diziplina bakoitzaren
Instrukzio-transferentziako ahalmen gehien duten alderdiak pribilegiatzea da, hau da, ondo meneratuz gero gai honetarako bakarrik ez eta beste gaietarako ere onuragarriak izango diren datu, kontzeptu edo trebetasunak: ikaskuntza generalizagarriak, ikasten izandako egoeraren desberdinak diren beste egoera batzuetara aplikatzeko modukoak, etab.
IraungarritasunaHau da, gehien iraungo duten alderdietan zentratu behar dela.
Orain asko hitz egiten da didakta amerikarren artean